בלוג | קומסטאר פיתוח מערכות
Comstar Logo
הפוסטים הפופולריים ביותר
9 רעיונות חזקים לשימוש במסרונים (SMS) שיווקים לבעלי עסקים
מאמר זה מסקר מגוון אפשרויות שבעלי עסקים קטנים ובינוניים יכולים להשתמש בשליחת סמסים (SMS) באופן שתגדיל להם בוודאות את אחוזי ההמרה והמכירות. החל משליחת קופון ביום הולדת, כלה בהגדלת צפייה בוובינר ועד אישורי הגעה לפגישה חשובה.
5 כללי אצבע שיעזרו לך להוציא מהשיווק במייל את המקסימום
אוקיי, אז התכנסנו היום כדי לראות איך להוציא מהשיווק שלנו במייל את המקסימום אבל קודם, בואו נדבר רגע על למה בכלל לעשות שיווק במייל.
דפי נחיתה אפקטיבים- איך להניע לקוחות לפעולה?
במאמר נדבר על דפי נחיתה אותם כל מנוי יכול לבנות בעצמו במערכת בדגל שלנו - "שלח מסר". מה שימושם של דפי הנחיתה? ואיך ניתן לעשות זאת בצורה הכי יעילה שתמשוך לקוחות חדשים לעסק ותגדיל את המחזור העסקי?
חזור ◂
25/7
2021
הודעות SMS: המספר הוירטואלי
קטגוריות:

מה זה "מספר וירטואלי" ומה הוא נותן לנו?

  • המספר הוירטואלי הינו מספר טלפון פעיל, הקיים בתוך מערכת שלח-מסר במקום במכשיר הטלפון האישי. 
  • מספר הטלפון הוירטואלי במערכת שלח-מסר, מאפשר ללקוח לנהל ולתעד את כל נושא הודעות ה-SMS שאתם מנהלים מול הלקוחות שלכם, בתוך המערכת.
  • בנוסף, המספר הוירטואלי מאפשר אוטומציות לפעולות טכניות שוטפות (כמו הסרה וחסימה של מנוי מהמשך קבלת הודעות SMS, או הוספה של מנוי לקבוצת דיוור חדשה בעקבות מתן אישורו בקמפיין SMS).
     

המספר הטלפון הוירטואלי נועד בעיקר להקל על לקוחות שלח-מסר, בעלי החשבונות, מהתעסקות בתפעול המערכת ומפנה אותם לעיקר הדברים: להתקשר עם הלקוחות, להתרכז בתוכן הקמפיינים הבאים וכמובן - הגדלת הרווחים.

 

 

 


 

איפה אני רואה את המספר הוירטואלי שלי לאחר שרכשתי?

על מנת לראות את המספר הוירטואלי שרכשתם, יש להיכנס ללשונית הראשית "מערכת SMS"

המספר יופיע בראשית העמוד:

 

 

 


 

החסרונות בשימוש מספר הטלפון האישי:

חשבון אשר אינו מחזיק במספר וירטואלי, נדרש להזין בכתובת מספר טלפון פעיל שברשותו, כדי שהמערכת תוכל להגדיר מאיזה מספר טלפון נשלחו המסרונים אל המנויים. אי לכך, כל תגובה שמנוי צפוי להשיב למסרון זה, תגיע אל מספר הטלפון ממנו נשלחה ההודעה. תהליך זה כולל שני חסרונות בולטים:

  • תיעוד השיחה עם המנוי דרך מסרונים, אמנם נשמרת בטלפון של בעל החשבון, אך לא תתועד במערכת שלח מסר. לקוח שירצה לשמור על תיעוד שיחות עם לקוחותיו יצטרך לבצע ביוזמתו פעולה של העברת תוכן השיח מן הטלפון לכרטיס הלקוח (פתרון לנושא זה נמצא בהמשך ההדרכה).
  • כאשר מנוי המבקש בהודעה חוזרת, כי יסירו אותו מרשימת התפוצה, צריך ראשית להבחין כי התקבלה הודעה שכזו ושנית יש לבצע פעולת הסרה וחסימה באופן ידני.

 


 

היתרונות בשימוש במספר וירטואלי - אוטומציה:

קיימים יתרונות מובהקים בהחזקת מספר וירטואלי בחשבונכם במערכת שלח מסר- יצירת אפשרות להשבת SMS, ניהול SMS נכנס בתוך המערכת, ויצירת אוטומציה אשר תקל משמעותית על עבודתכם בתור משווקים, ותתרום לקמפיינים הפרסומים שלכם. 

יצירת אוטומציה-אפשרות הסרה ב"השב":

המנוי שמקבל את הודעת הSMS מכם, יוכל לבקש כי יסירו אותו מרשימת התפוצה באמצעות הודעת "השב" למספר השולח, עם אחד מהערכים הקבועים הקיימים לבחירת מנהל החשבון:

  • "הסר" "1" "הסרה""להסיר" | "remove"

בעל חשבון שיש בו מספר וירטואלי נהנה מאוטומציה, בה כאשר מנוי משיב במסרון תגובת הסרה בהתאם לניסוח שנקבע - אוטומאטית מוסר ונחסם לדיוור מסרונים בשלח מסר.

ביצירת הודעה חדשה, בחשבון אשר מחזיק מספר וירטואלי- יהיה ניתן לבחור מתוך הרשימה, את סוג הניסוח המתאים להסרה בהשב:

 

יצירת אוטומציה-מילות מפתח:

בנוסף לאוטומצית הסרה וחסימה של מנוי מרשימת התפוצה, ניתן לייצר מאגר אוטומאציות אישי לפי מילות מפתח, המשרת את הקמפיינים שלכם.

לדוגמא: בעל חשבון שולח לכלל המנויים שלו במערכת הודעת אסמס ובה קמפיין אודות השקת מוצר חדש ויהיה אף אירוע השקה חגיגי.

להמשך קבלת מידע אודות המוצר ניתן להשיב X, לרישום לאירוע ההשקה ניתן להשיב Y.

בדוגמא הנ"ל לראות כי על סמך ההודעה עם מילת המפתח שהמנוי ישיב להודעה, זה יירשם בהתאם לקבוצת הדיוור הרלוונטית לו - זו המשגרת לו סדרת הודעות אודות המוצר (וככל הנראה גם תעודד לרכישה) וזו אשר מקבצת את המנויים המעוניינים להגיע לטקס ההשקה במקום אחד, ומאפשרת לבעל החשבון לשלוח להם דיוור ובו עדכונים (וזימונים ביומן) אודות האירוע שיתרחש.

1. על מנת ליצור אוטומציה חדשה יש להכנס ללשונית מערכת SMS > אוטומציה> לבחור ב"הוסף חדש" בכדי להוסיף מילת מפתח חדשה למאגר:

 

2. במסך הבא, נבחר "לא" בהפעל אוטומציה על כל תשובה שמתקבלת, כי נרצה להזין את מילות המפתח בעצמנו. במידה ונרצה בעתיד להפעיל אוטומציה לא לפי מילות מפתח , אלא אוטומציה רק ע"י השבה להודעה- נבחר "כן".

3. יש להזין את מילות המפתח- יש להפריד בפסיקים בין מילה למילה.

4. לאחר מכן, נבחר את הקבוצה אליה ייכנס המדוור לאחר השבה עם אחת ממילות המפתח שקבענו.

5. יש לקבוע לאיזה מספר וירטואלי היא מקושרת (לרוב יעודכן שם באופן אוטומאטי). ולסיום נלחץ על "הוסף".

 

לאחר מכן, פעולה זו תחזיר אותך למסך הקודם של רשימת מילות מפתח, ותוכלו לראות את מילות המפתח החדשות שהוספתם בתוך הטבלה.

6. כעת כאשר ניצור הודעה חדשה ב "הודעה חדשה 2.0", יהיה ניתן לראות בשלב יצירת המסרון, את האפשרות לבחור לבחור ולהוסיף להודעה אוטומציה, מתוך רשימת מילות המפתח שיצרנו.


(!!) שימו לב:

במידה ומנוי SMS שלח את ערך מילת המפתח של האוטומציה אל המספר הוירטואלי, והוסיף אליה את כתובת המייל שלו:

  • במידה והוא כבר קיים במערכת, אבל אין לו כתובת דוא"ל בשדה הרישום, הכתובת תשתבץ לפרטי המנוי הקיימים שלו.
  • במידה והוא כבר קיים במערכת, וגם מעודכנת לו כתובת מייל בפרטי המנוי, ייפתח לו כרטיס לקוח חדש עם כתובת מייל שונה ומספר טלפון זהה.
  • בעת שליחת אסמס עתידי לא צפויים להשלח 2 הודעות אל אותו מספר הטלפון, המערכת מזהה כפולות.

 


 

יתרונות המספר וירטואלי- ניהול SMS נכנס:

מרגע שכל תפעול הודעות ה-SMS עבר אל מערכת שלח מסר, ניתן גם לשלוח הודעות יזומות מן החשבון לקבוצות דיוור / מנויים בודדים, ואף ניתן לנהל עם הלקוחות שיחות של ממש ב-SMS באמצעות חלון צ'אט הנפתח בחשבונכם.
1. חשבון אשר בבעלותו מספר וירטואלי, וקיבל מסרון חוזר ממנוייו, ניתן לראות בבאנר האפור העליון סמוך לכפתור היציאה מן המערכת, שני אייקונים חדשים המבשרים על התרעות בתחום ה-SMS:

  • אייקון הדגל: כמות הודעות ה-SMS הנכנס בחשבון, שבעל החשבון הגדירן בסטאטוס: "בטיפול".
  • אייקון הטלפון: הודעת SMS חדשה שנכנסת לתיבת ה- Inbox, תקבל סימן התראה אדום ליד אייקון השפופרת הכחול. בסימן ההתראה האדום יהיה נקוב מספר ההודעות הנכנסות שטרם נקראו על ידי בעל החשבון 

 

2. בשביל לצפות בהודעות ה-SMS החוזרות שהשיבו לך מנוייך ולנהל איתם שיחה בחלון צ'אט, יש להכנס ללשונית מערכת SMS<SMS נכנס.

בטבלה המוצגת ניתן לצפות בלוג הSMS הנכנס, בתוך הטבלה ניתן לבצע מספר פעולות:

  • ראשית, ניתן לבחור סינון ותצוגה לפי תאריך, אפשרות הצגת רשומות מוסרות, והצגת מודעות בסטאטוס "בטיפול". 
  • האם להציג רשומות מוסרות כן/לא: מתן אפשרות להצגה היסטוריית שיחות בטבלה, גם של מנויים אשר חסמו עצמם לדיוור (אם אם השיבו "הסר" בהתאם לאוטומאציה או שפשוט ביקשו הסדרה וחסימה והדבר בוצע ע"י מנהל החשבון)
  • הצג מודעות "בטיפול" בלבד כן/לא: 

 

  • מלבד פרטי הלקוח וההודעה (הזמן שבו התקבלה ההודעה, המייל של הלקוח ומספר הטלפון הנייד של הלקוח), להלן ייתר האלמנטים המרכיבים את דף "SMS נכנס":

 

  • כאשר נלחץ על אייקון השפורפרת הכחולה, יפתח לנו חלון הצ'אט עם המנוי, שם גם ניתן לראות את היסטוריית השיחה:

 

  • עמודה "תשובה" - תוכן הטקסט: הצגה בפני מנהל החשבון, את תוכן ההודעה האחרונה שהתקבלה מן המנוי, ואת היסטוריית השיחה עם המנוי. 
  • עמודת "התווסף לקבוצת דיוור: במידה והלקוח הוכנס לקבוצת דיוור בעקבות אוטומאציה שזה ביצע דרך השבת מסרון, או בין אם בעקבות דיאלוג שזה ניהל עם בעל החשבון - שם קבוצת הדיוור אליה זה התווסף יופיע בעמודה זו.

** שימו לב: ניהול שיחות ה-SMS יתועדו וישמרו במערכת, ויש לזכור כי המסרונים הנשלחים ללקוחות במסגרת שיח באמצעות הודעות SMS, יחושבו מתוך סך ההודעות שרכשת בחבילה לחשבונך.

 

 

בהצלחה!
 

הוסף תגובה
תגובה
שם
פרסם את התגובה
⇧חזור ללמעלה
אנחנו כבר נדאג להתקשר:
© האתר עוצב ונבנה ע"י חברת קומסטאר, כל הזכויות שמורות