שליחת ניוזלטר – מספר כללי זהב בפנייה ללקוח
בעבר דיוור ישיר היה פיזי ומוחשי יותר. דיוור ישיר ללקוח כלל יצירת רשימת תפוצה על ידי משרד יחסי ציבור שדאג לשלוח ללקוחות קיימים ולקוחות פוטנציאליים דיוור באמצעות הדואר במטרה לשמר את הלקוח ולהיות ספונים בתודעתו. הפנייה מבחינת התוכן כללה ברכה ללקוח, ושי מוחשי כדוגמת: לוח שנה, עטים, ספלים, ומגוון מתנות יוקרתיות ללקוחות גדולים שכללו את שם החברה ויתרונותיה ללקוח.
כיום, בעידן אינטרנטי תחרותי בו הכללים השתנו, שליחת דיוור ישיר הפכה לניוזלטר הנשלח ללקוח לתיבת המייל והוא כולל שימוש ורבלי הרבה יותר ופחות מוחשי או ויזואלי. לכן, בפנייה ללקוח על ידי שליחת ניוזלטר או דיוור ישיר יש לשמור על מספר כללים חשובים:
היה ישיר –דיוור ישיר כשמו כן הוא. לכן, בבואך לפנות לשם הלקוח, יש לרשום כבר בכותרת את הנושא אותו אתה מפרסם ולהיות תמציתי. לקוחות מקבלים עשרות מיילים ביום ואנו לא רוצים להציפם בתוכן נוסף.
היה מושך וחכם –אם אתה מציע מבצע, מכירה גדולה, או אירוע שנועד לקדם את המכירות של העסק שלך - הכרז על כך בחוכמה. היה שנון בבחירת המילים והתמקד ביתרונות המבצע ללקוח. אל תהפוך את הניוזלטר לשוק צעקני, משום שכך גם הרשת וגם הלקוח יגדירו את המוצר שלך כספאם. פרסם באלגנטיות ועמוד מאחורי ההבטחות שלך.
היה מעניין ואינפורמטיבי –בדיוור ישיר ושליחת ניוזלטר חשוב לאפשר כמה שיותר אינפורמציה ללקוח. אם אתה רק רוצה להישאר בתודעה ללא מבצעים והנחות, דאג לשלוח טיפים ועצות טובות הקשורות למוצר שלך ודאג לרשום כי מדובר בעצות וטיפים בכותרת. אם מדובר במבצע - הכרז על כך כבר בכותרת.
היה אמין ועמוד מאחורי ההבטחות שלך-דאג להוביל את הלקוח או להניעו לפעולה והיה עקבי בהבטחות. אל תעלה מחירים ברגע שהלקוח אצלך והשאר אמין.
היה עקבי– עקביות בשליחת ניוזלטר באמצעות מערכת דיוור אלקטרוני היא חלק בלתי נפרד מהמשחק. דאג לעדכן את הלקוחות בשליחת ניוזלטר לפחות פעם בשבוע ודבר תמיד באותה שפה וטון שיווקי.
אם תעשה את כל אלה – לא תוכל לטעות...בהצלחה!