בלוג | קומסטאר פיתוח מערכות
Comstar Logo
הפוסטים הפופולריים ביותר
9 רעיונות חזקים לשימוש במסרונים (SMS) שיווקים לבעלי עסקים
מאמר זה מסקר מגוון אפשרויות שבעלי עסקים קטנים ובינוניים יכולים להשתמש בשליחת סמסים (SMS) באופן שתגדיל להם בוודאות את אחוזי ההמרה והמכירות. החל משליחת קופון ביום הולדת, כלה בהגדלת צפייה בוובינר ועד אישורי הגעה לפגישה חשובה.
דפי נחיתה אפקטיבים- איך להניע לקוחות לפעולה?
במאמר נדבר על דפי נחיתה אותם כל מנוי יכול לבנות בעצמו במערכת בדגל שלנו - "שלח מסר". מה שימושם של דפי הנחיתה? ואיך ניתן לעשות זאת בצורה הכי יעילה שתמשוך לקוחות חדשים לעסק ותגדיל את המחזור העסקי?
5 כללי אצבע שיעזרו לך להוציא מהשיווק במייל את המקסימום
אוקיי, אז התכנסנו היום כדי לראות איך להוציא מהשיווק שלנו במייל את המקסימום אבל קודם, בואו נדבר רגע על למה בכלל לעשות שיווק במייל.
חזור ◂
16/1
2018
הודעות SMS: המספר הוירטואלי
קטגוריות:

מה זה "מספר וירטואלי"?

(כפתור רכישת המספר הוירטואלי, כפי שזה מופיע בדף רכישת חבילת הודעות ה-SMS)
המספר הוירטואלי הוא מספר טלפון פעיל, הקיים בתוך מערכת שלח-מסר, במקום שזה יהיה קיים במכשיר הטלפון.
מספר הטלפון הוירטואלי במערכת שלח-מסר, מאפשר ללקוח לנהל ולתעד את כל נושא הודעות ה-SMS שזה מנהל עם לקוחותיו, בתוך המערכת. בנוסף, המספר הוירטואלי מאפשר אוטומציות לפעולות טכניות שוטפות (כמו הסרה וחסימה של מנוי מהמשך קבלת הודעות SMS, או הוספה של מנוי לקבוצת דיוור חדשה בעקבות מתן אישורו בקמפיין SMS).
בגדול - מספר הטלפון הוירטואלי נועד בעיקר להקל על לקוחות שלח-מסר, בעלי החשבונות, מהתעסקות בתפעול המערכת ומפנה אותם לעיקר הדברים: להתקשר עם הלקוחות, להתרכז בתוכן הקמפיינים הבאים וכמובן - הגדלת הרווחים.
 

אז מה המספר הוירטואלי בעצם נותן לי?

(דף רכישת חבילת הודעות SMS, בחשבון שבוצעה בו רכישה של מספר וירטואלי)
 
1. תמורות המספר הוירטואלי בחשבונך, ברות השפעה על ניהול החשבון שלך,
כבר משלב יצירת הודעת ה-SMS:
1.1. הסרה ב-"השב":
חשבון אשר אינו מחזיק במספר וירטואלי, נדרש להזין בכתובת השולח (הגדרות > כלים > כתובת השולחמספר טלפון פעיל שברשותו, כדי שהמערכת תוכל להגדיר מאיזה מספר טלפון נשלחו המסרונים אל המנויים. אי לכך, כל תגובה שמנוי צפוי להשיב למסרון זה, תגיע אל מספר הטלפון ממנו נשלחה ההודעה. תהליך זה כולל שני חסרונות בולטים:
תיעוד השיחה עם המנוי דרך מסרונים, אמנם נשמרת בטלפון של בעל החשבון, אך לא תתועד במערכת שלח מסר. לקוח שירצה לשמור על תיעוד שיחות עם לקוחותיו יצטרך לבצע ביוזמתו פעולה של העברת תוכן השיח מן הטלפון לכרטיס הלקוח (פתרון לנושא זה נמצא בהמשך ההדרכה).
כאשר מנוי המבקש בהודעה חוזרת, כי יסירו אותו מרשימת התפוצה, צריך ראשית להבחין כי התקבלה הודעה שכזו ושנית יש לבצע פעולת הסרה וחסימה באופן ידני.
בסעיף: הסרה ב-"השב", המנוי יכול היה לבקש כי יסירו אותו מרשימת התפוצה באמצעות הודעת "השב" למספר השולח, עם אחד מהערכים הקבועים הקיימים לבחירת מנהל החשבון: "הסר", "1", "הסרה", "להסיר", "remove".
בעל חשבון שיש בו מספר וירטואלי נהנה מאוטומציה, בה כאשר מנוי משיב במסרון תגובת הסרה בהתאם לניסוח שנקבע - אוטומאטית מוסר ונחסם לדיוור מסרונים בשלח מסר.
1.2. אוטומציה:
בסעיף הנ"ל למדנו כי מספר וירטואלי בחשבון, מאפשר הגדרת פעולות אוטומאטיות שיפעלו בחשבון, כמו הסרה וחסימה של מנוי מרשימת התפוצה. בנוסף להגדרת פעולות אוטומאטיות אלו, בעלי החשבונות יכולים לייצר מאגר אוטומאציות משלם, המשרת את הקמפיינים שלהם.
לדוגמא: בעל חשבון שולח לכלל המנויים שלו במערכת הודעת אסמס ובה קמפיין אודות השקת מוצר חדש ויהיה אף אירוע השקה חגיגי. להמשך קבלת מידע אודות המוצר ניתן להשיב X, לרישום לאירוע ההשקה ניתן להשיב Y.
בדוגמא הנ"ל
 לראות כי על סמך ההודעה שהמנוי ישיב לבעל החשבון, זה יירשם בהתאם לקבוצת הדיוור הרלוונטית לו - זו המשגרת לו סדרת הודעות אודות המוצר (וככל הנראה גם תעודד לרכישה) וזו שמקבצת המנויים המעוניינים להגיע לטקס ההשקה במקום אחד ומאפשרת לבעל החשבון לשלוח להם דיוור ובו עדכונים (וזימונים ביומן) אודות האירוע שיתרחש.

אז איך בעצם יוצרים אוטומאציה?


  יש להכנס ל- הודעות SMS > הודעות SMS > אוטומציה
  יש ללחוץ על: "הוסף חדש +"
  בעת הוספת האוטומציה החדשה יש לקבוע לאיזה מספר וירטואלי היא מקושרת (לרוב יעודכן שם באופן אוטומאטי), מה היא מילת המפתח שמפעילה את האוטומציה על הלקוחה (לדוגמא: "להצטרפות השב: מבצע". קרי, המילה: "מבצע" היא מילת המפתח), ולאיזה קבוצת דיוור יצטרף המנוי שהשיב את מילת המפתח.          
  לאחר הגדרת שלושת הפרמטרים הנ"ל יש ללחות על: "הוסף", פעולה זו תחזיר אותך למסך: "מילות מפתח שמכניסות לקבוצות דיוור ב-SMS נכנס" וניתן יהיה לראות שם טבלה עם מילת המפתח שנוצרה זה עתה.
  כעת בדף "הודעה חדשה 2.0", ניתן יהיה לראות בשלב יצירת המסרון, כי ניתן לבחור ולהוסיף להודעה אוטומציה.
(!!) במידה ומנוי SMS שלח את ערך מילת המפתח של האוטומציה אל המספר הוירטואלי, והוסיף אליה כתובת מייל - הכתובת תשתבץ לחשבונו, במידה ואין לו כתובת דוא"ל בשדה הרישום).
משתמש בעל כתובת מייל בשדה הרלוונטי, שישלח את ערך מילת המפתח של האוטומציה אל המספר הוירטואלי עם תוספת של כתובת דוא"ל  - ייפתח כרטיס לקוח חדש עם כתובת מייל שונה ומספר טלפון זהה. בעת שליחת אסמס עתידי לא צפויים להשלח 2 הודעות אל אותו מספר הטלפון, המערכת מזהה כפולות.
 
2. שמירה על קשר עם הלקוחות:
מרגע שכל תפעול הודעות ה-SMS ייצא מן הטלפון הסלולארי ועבר אל מערכת שלח מסר, ניתן לא רק לשלוח הודעות יזומות מן החשבון לקבוצות דיוור / מנויים בודדים, אלא שגם ניתן לנהל עם הלקוחות שיחות של ממש ב-SMS באמצעות חלון צ'אט הנפתח בחשבונכם.
חשבון אשר בבעלותו מספר וירטואלי, וקיבל מסרון חוזר ממנוייו, עלול להראות כך:
בבאנר האפור העליון במערכת נוכל לראות, סמוך לכפתור היציאה מן המערכת, שני אייקונים חדשים המבשרים על התרעות בתחום ה-SMS:
כמות הודעות ה-SMS הנכנס בחשבון, שבעל החשבון הגדירן בסטאטוס: "בטיפול".
כמות הודעות ה-SMS הנכנס בחשבון, שטרם נקראו על ידי מנהל החשבון.
חילופי הודעות ה-SMS יתועדו וישמרו במערכת,
יש לזכור כי המסרונים הנשלחים ללקוחות במסגרת שיח באמצעות הודעות SMS, יבואו מתוך סך ההודעות שרכשת בחבילה לחשבונך.
בשביל לצפות בהודעות ה-SMS החוזרות שהשיבו לך מנוייך ולנהל איתם שיחה בחלון צ'אט, יש להכנס לדף SMS נכנס, הנמצא תחת הכותרת: "הודעות SMS".
מלבד פרטי הלקוח וההודעה (הזמן שבו התקבלה ההודעה, המייל של הלקוח ומספר הטלפון הנייד של הלקוח), להלן ייתר האלמנטים המרכיבים את דף "SMS נכנס":
מתן אפשרות להצגה היסטוריית שיחות בטבלה, גם של מנויים אשר חסמו עצמם לדיוור (אם אם השיבו "הסר" בהתאם לאוטומאציה או שפשוט ביקשו הסדרה וחסימה והדבר בוצע ע"י מנהל החשבון)
מתן אפשרות להצגת שיחות שהן בגדר סטאטוס "בטיפול" (ראה/י סעיף 6) בלבד, או הצגת כל השיחות - כאלה שבסטאטוס "בטיפול" וכאלה שבסטאטוס "טופל".
לחיצה על אייקון ה-"אין כניסה", תחסום את בעל החשבון מלהמשיך לשלוח מסרונים אל המנוי.
עמודה זו מורכבת משני אלמנטים:
תוכן הטקסט: הצגה בפני מנהל החשבון, את תוכן ההודעה האחרונה שהתקבלה מן המנוי.
אייקון השפופרת הכחול: לחיצה על האייקון תפתח את חלון הצ'אט ותאפשר לבל החשבון לנהל דאילוג באמצעות מסרונים, עם המנוי. חלון צ'אט יראה כך:

הודעת SMS חדשה שנכנסת לתיבת ה- Inbox, תקבל סימן התראה אדום ליד אייקון השפופרת הכחול. בסימן ההתראה האדום יהיה נקוב מספר ההודעות הנכנסות שטרם נקראו על ידי בעל החשבון 
במידה והלקוח הוכנס לקבוצת דיוור בעקבות אוטומאציה שזה ביצע דרך השבת מסרון, או בין אם בעקבות דיאלוג שזה ניהל עם בעל החשבון - שם קבוצת הדיוור אליה זה התווסף יופיע בעמודה זו.

סטאטוס דיאלוג המסרונים הוא סטאטוס שנקבע על ידי מנהל החשבון בלבד. כאשר נכנס מסרון ראשון מטעם הלקוח לדף זה, סטאטוס ברירת המחדל שלו יהיה דגל אפור (חסר סטאטוס). לחיצה על האייקון שבעמודת הסטאטוס תבצע החלפה בין האפשרויות:
דגל אפור - חסר סטאטוס מוגדר.
דגל אדום - סטאטוס "בטיפול".
וי ("V") - סטאטוס "בוצע".
 
הוסף תגובה
תגובה
שם
פרסם את התגובה
⇧חזור ללמעלה
אנחנו כבר נדאג להתקשר:
© האתר עוצב ונבנה ע"י חברת קומסטאר, כל הזכויות שמורות